Hlavní úkoly na školní rok 1985-86
1. Ideově výchovná práce školy bude probíhat ve znamení XVII. sjezdu KSČ, voleb do zákonodárných orgánů a XXVII. sjezdu KSSS. Využity budou podněty vyplývající z XII. světového festivalu mládeže a studentstva v Moskvě, Mezinárodního roku mládeže, oslav 40. výročí vítězství nad fašismem a ukončení 2. světové války, na které ideově navazuje Mezinárodní rok míru, který vyhlašuje OSN na rok 1986. Také 65. výročí založení KSČ a vydávání Rudého práva budou impulsem k účinnému výchovnému působení.
2. Naše úsilí bude směřovat k dalšímu zkvalitnění komplexně pojaté komunistické výchovy se zvýrazněním ideově politické, světonázorové, morální, pracovní a estetické výchovy. Za její významnou součást je nutné považovat výchovu k míru a obraně socialistického společenství. Zvýšená pozornost bude věnována životním problémům mladé generace.
3. Za základní prostředky ke zvyšování úrovně výchovně vzdělávacího procesu a komplexnosti komunistické výchovy považovat:
- jednotné působení učitelů ve smyslu obsahu školního řádu, pracovního řádu a výchovného programu
- dodržování kritérií a metod komplexního hodnocení a pohledu na žáka gymnázia z hlediska cílové představy profilu absolventa a reálné profesní orientace
- výchovné využívání obsahu a ideově politické specifiky jednotlivých předmětů všemi vyučujícími
- kvalitní přípravy a stanovování výchovně vzdělávacích cílů na každou vyučovací hodinu
- prohlubování spolupráce se SRPŠ a SSM v souladu s plánem práce s mládeží
- další zkvalitňování soutěží a veřejně prospěšné činnosti
- účinné a neformální výchovné využívání významných politických a kulturních výročí a událostí
4. V řídící činnosti věnovat zvýšenou pozornost:
- kvalitě i kvantitě vnitroškolní kontroly
- funkčnosti komise třídních učitelů
- účinnému využití výsledků rozmisťovacího řízení
- opatřením ke splnění směrných čísel výběru žáků na vojenské vysoké školy
- včasnému a účinnému opatření k výběru žáků k přijímacímu řízení
- diferenciované pomoci začínajícím učitelům
- publikační činnosti učitelů
5. V předmětových komisích nadále upřesňovat pojetí základního učiva, sjednocovat se na přípravě žáků k přijímacím zkouškám na vysoké školy, spolupracovat s PK na základních školách a fakultami vysokých škol.
6. V systému využívání branné a tělesné výchovy důsledně realizovat nové pojetí dle platných učebních osnov a směrnic o branných cvičeních a kursech, dále zvyšovat podíl ostatních předmětů na branné výchově a vzdělávání žáků, udržet tělovýchovnou aktivitu mládeže v pospartakiádním období.
Zdroj: Školní kronika 1985 – 1986